Badan Faris yang tak berapa sihat diurut lembut oleh Mama. Dengan kereknya Faris berkata :

Faris : Jangan urut lah Mama!
Mama : Faris, talk nicely Faris! Cakap nicely~
Faris : Nicely!~~
Mama : Faris, cakap nicely tu maksudnya cakap baik-baik.Talk nicely Faris! Cakap nicely~
Faris : Nicely!~~
Mama : Hey, cakap nicely~
Faris : buwekk~ (sambil jelirkan lidah)
Mama : Dah, jangan tido dengan Mama malam ni. Tido sorang-sorang. Mana boleh jelir lidah kat Mama macam tu
Faris : Sorry Mama! Paish tak buat lagi. (sambil peluk Mama). Mama jangan marah lagi ya.

Hmm..

Kelakar sebenarnya bila nak ajar anak berbahasa inggeris. Tapi jauh lagi kelakar seorang ibu yg berputus asa di”reverse” saiko.

Terima kasih kerana membaca, have a “NICELY!~~~” day

Penulis: Zafri Anuwar

Avatar

Gemar menulis cerpen mengenai telatah anak lelakinya Si Faris yang sedang membesar sejak awal 2013 untuk dijadikan celoteh dan panduan untuk ibu bapa. Koleksi cerpennya boleh didapati di Facebook beliau.

Tinggalkan Komen!


Langgan Info Kami

Berkaitan


.